top of page
  • מרכז חברותא

ילדה עם בעיות חברתיות - סיפור מקרה


קבוצה למיומנויות חברתיות
קבוצה למיומנויות חברתיות

הוריה של מיכל (שם בדוי) פנו למרכז חברותא על מנת לצרף אותה לקבוצת מיומנויות חברתיות לילדים. בפגישה עם המטפלת הם סיפרו כי מיכל בת ה- 8 סובלת מבעיות חברתיות, לא מצליחה להשתלב חברתית בכיתה, היא בודדה, עצובה וילדים לא יוצרים אתה קשר אחה"צ. הם הוסיפו ואמרו בכאב שהם לא מבינים מה הסיבה לכך, לדבריהם מיכל היא ילדה יפה, חכמה, מוכשרת ומאוד מעוניינת להשתלב חברתית, אך בכל זאת זה לא הולך לה.

הצענו כי מיכל תצטרף לקבוצת מיומנויות חברתיות לילדים בה ישנם עוד ארבעה ילדים בגילאים דומים אשר גם להם בעיות חברתיות, בקבוצה תהיה למטפלת הזדמנות לתצפת על מיכל בזמן אמת וכך להבין טוב יותר מאין נובעות הבעיות החברתיות.

מיכל הצטרפה לקבוצה, וכבר בפגישה הראשונה ניתן היה לראות את דפוסי התנהגותה בחברה, מיכל התקשתה לחכות לתורה במשחקים ובשיחות, צעקה כשמישהו לא הקשיב לה ועשתה כל שביכולה על מנת לזכות בתשומת לב בלעדית של המטפלת ושל שאר החברים וזאת מבלי לשים לב כי התנהגותה מרחיקה את שאר הילדים.

המטפלת הבינה כי דפוסי ההתנהגות של מיכל מונעים ממנה ליצור קשרים חברתיים טובים אך גם שמחה שהיא הצטרפה לקבוצת מיומנויות חברתיות כי היא ידעה שכאן תהיה לה הזדמנות לעשות שינוי, לפתח מודעות להתנהגותה ולרכוש כלים חדשים ויעילים יותר על מנת ליצור קשרים חברתיים טובים.

במקביל, הוריה של מיכל הגיעו להדרכות הורים פרטניות, בהדרכות הם ספרו כי מיכל היא בת הזקונים ולפיכך היא המפונקת במשפחה ומרב תשומת הלב מופנית כלפיה, כמו כן הם שתפו ואמרו שהם מתקשים לשים למיכל גבולות והיא מצדה דורשת שיספקו את כל רצונותיה, בנוסף הם אמרו שכאשר הם כן מנסים לשים לה גבולות היא מגיבה בצעקות וכעס רב, דבר שגורם להם בסופו של דבר לוותר ולהיכנע לרצונותיה.

בהדרכות החלו ההורים לראות את הקשר בין התנהלותם עם מיכל בבית לבין מצבה החברתי, הם הבינו שכשם שמיכל רגילה לקבל בבית את כל אשר היא חפצה בו ללא התחשבות בצרכי האחרים, כך היא מצפה שגם החברה תנהג כלפיה.

הטיפול בקבוצת מיומנויות חברתיות לילדים בשילוב הדרכות ההורים הביאו לשיפור ניכר במצבה החברתי, הרגשי וההתנהגותי של מיכל.


הקבוצות במרכז חברותא מיועדות לילדים מכיתה א' ועד סוף תיכון ופועלות כל השנה כולל בחופש הגדול.

לפרטים 052-8980880

להמשך קריאה אודות טיפול רגשי קבוצתי במרכז חברותא לחץ כאן


 
bottom of page