top of page
  • מרכז חברותא

טיפול בקשיים חברתיים לילדים



טיפול בקשיים חברתיים לילדים
טיפול בקשיים חברתיים לילדים


ילדים רבים סובלים מקשיים חברתיים, קשיים אלו פוגעים במצבם הרגשי ואף משפיעים על תחומים רבים נוספים – התחום המשפחתי, הלימודי וההתנהגותי.


ההורים, שנאלצים לשלוח את ילדיהם אל בית הספר, חשים מתוסכלים וחסרי אונים כאשר הם רואים את ילדיהם עצובים ובודדים, שכן הם אינם נמצאים איתם בבית הספר ולא יכולים לעזור להם בשעות הארוכות הללו.


איך ניתן לעזור לילדים להתמודד עם קשיים חברתיים?


כדי לעזור לילדים להתמודד בהצלחה עם הקשיים החברתיים וליצור קשרים משמעותיים עם ילדים אחרים, חשוב קודם כל להבין מה נפגע בתהליך יצירת הקשרים של הילד עם הסובבים.


הורים שמבחינים בקשיים חברתיים אצל ילדם ברוב המקרים יודעים מהן הבעיות שמובילות לכך, למשל: לפעמים הילדים מפרשים סיטואציות שונות בצורה שאינה נכונה, לפעמים הילדים סובלים מחוסר ביטחון או ביישנות ולפעמים הם מתנהגים באופן שאינו תואם לגילם או לנורמות החברתיות.

לאחר שמבינים את מקור הבעיות והקשיים, אפשר לנסות לטפל בהם.


הורים רבים ומסורים שרוצים לעזור לילדם לוקחים אותו לטיפול רגשי, אך לצד הטיפול הרגשי, חשוב לזכור לתת מענה הורי בבית, להיות קשובים לילדים, לייעץ להם, לעודד אותם ולתמוך בהם, כך שהם ידעו וירגישו שלא משנה כמה קשה בחוץ, יש להם גב. הידיעה שהבית הוא מקום בטוח, מחבק ואוהב, משפיעה רבות על הביטחון העצמי של הילדים ועל הדימוי העצמי שלהם וזה עוזר להם לצלוח תקופה קשה זו.


על טיפול קבוצתי להתמודדות עם קשיים חברתיים


ציינו מקודם את האפשרות לקחת את הילד לטיפול רגשי לילדים ואכן, הורים רבים לוקחים את הילד לטיפול רגשי פרטני, אך הורים פחות מכירים את האפשרות של טיפול רגשי קבוצתי שנמצא הרבה פעמים יעיל יותר במקרים בו הילד חווה גם קשיים חברתיים.

בטיפול במסגרת קבוצתית ישנה אפשרות לילד להתמודד עם הקשיים הרגשיים והחברתיים בדיוק במקום שבו הם עולים - בקרב בני גילו.

במסגרת טיפול רגשי קבוצתי, הילד נמצא עם ילדים נוספים וכל הדפוסים החברתיים והרגשיים שלו עולים באופן טבעי על פני השטח, הדבר מאפשר למטפלות להבחין ולדעת בדיוק מהם הגורמים שפוגעים ביכולתו לייצר קשרים חברתיים תקינים, לתת לו כלים יעילים יותר להשתלב בחברה, להעלות מודעות ולחזק יכולות רגשיות.


במסגרת העבודה בקבוצה, רוכשים הילדים כלים חיוניים ומיומנויות חשובות ויכולים לתרגל את המצבים בזמן אמת. בהמשך, עוברים הילדים שינויים רגשיים וחברתיים, מתפתחים, משנים דפוסי התנהגות ומשתמשים בכל הכישורים שהם רכשו גם במסגרות החינוכיות ובבית.


במידה שהילד שלכם סובל מקשיים חברתיים ורגשיים, אתם מוזמנים לפנות אל המרכז שלנו - מרכז חברותא

ואנו נשמח לסייע לילדיכם לחזק את יכולותיו הרגשיות והחברתיות ולפתח את המיומנויות החברתיות שיובילו אותו להשתלבות חברתית טובה יותר.


אתם מוזמנים לפנות אלינו ונשמח לעזור ולענות על כל שאלה.



 

bottom of page